udvardy frigyes
A romániai magyar kisebbség történeti kronológiája 1990-2009
 

 
 
 
  kronológiák    » kisebbségtörténeti kronológia
1990 1991 1992 1993 1994 1995 1996 1997 1998 1999 2000 2001 2002 2003 2004 2005 2006 2007 2008 2009  
intézménymutató

a b c d e f g h i j k l m n o p r s t u v w x y z

 
névmutató

a b c d e f g h i j k l m n o p q r s t u v w x y z

 
helymutató

a b c d e f g h i j k l m n o p q r s t u v w y z

 
 
 
   keresés
szűkítés        -        
      találatszám: 3 találat lapozás: 1-3
 



| észrevételeim vannak


| kinyomtatom

| könyvjelzõzöm


 

Intézménymutató: Bursa

2000. szeptember 20.

A Bursa című gazdasági napilap szept. 19-i száma szerint a választáson a legnagyobb ellenzéki erő, a Romániai Társadalmi Demokrácia Pártja (RTDP) olyan győzelmet arat, hogy akár egyedül is kormányt alakíthatna, de külpolitikai megfontolásokból ezt nem fogja megtenni. Problémát jelent az RTDP külföldi hitelképessége. "Az egyetlen megoldás ehhez a nemzetközi akkreditáláshoz a Romániai Magyar Demokrata Szövetség. A dolog már csak azért is egyre komolyabb figyelmet érdemel, mivel az RMDSZ-en belül már az eltűnés határáig gyengült az az irányvonal, amely elutasítja az RTDP-vel való kapcsolatfelvételt" - állapította meg az újság. - A Ziua című lap szept. 19-i számában Adrian Severin volt külügyminiszter kijelentette, hogy az RTDP az egyedüli párt, amely képes kimozdítani a mozdulatlanságból és valamilyen irányba elvinni a román társadalmat. Severin a közelmúltban tért vissza Ion Iliescu oldalára. /Az RMDSZ az egyetlen megoldás az RTDP nemzetközi akkreditálásához. = Szabadság (Kolozsvár), szept. 20./

2001. június 26.

Egyre gyakoribbak a kormánypárthoz közelálló lapok támadásai Mircea Geoana külügyminiszterrel szemben. A bírálatok eddig főként a magyar státustörvénnyel kapcsolatban hangzottak el, jún. 25-én viszont a kormánypárti gazdasági körökhöz közelálló Bursa című gazdasági napilap hivatali befolyással való üzérkedés vádját fogalmazta meg a külügyminiszterrel szemben. A lap szerint a külügyminiszter Adrian Sirbu üzletember, a legnagyobb román sajtócsoport, a Media Pro elnöke érdekeit képviselte Ausztriával szemben. A kormánypárt egyik legmegbízhatóbb szócsövének számító Curierul National név szerint a külügyminisztert tette felelőssé azért, hogy a román diplomácia hónapokon át tudomást sem volt hajlandó venni a Budapesten készülő törvényről. Hasonló véleményt fogalmazott meg az erőteljesen nacionalista és magyarellenes Jurnalul National is. /Sajtóhadjárat Geoana ellen. A státustörvényt a kolozsvári Media Pro nyomda miatt támadják. = Szabadság (Kolozsvár), jún. 26./

2003. szeptember 25.

Feszült légkörű volt a magyar és a román miniszterelnök bukaresti találkozója, amelynek során a felek nem jutottak semmiféle kompromisszumra az aradi Szabadság-szobor ügyében - olvasható a legtöbb román napilap hasábjain. "Egy szobor állt Medgyessy és Nastase közé" - ez a Cotidianul tudósításának címe. A Curentul azt írta: a Szabadság-szobor megrendíti a két miniszterelnök barátságát. Az Evenimentul Zilei jelezte, hogy a két politikus között feszült légkörű találkozó zajlott. A beszámoló szerint Medgyessy és Nastase a nyilvánosság előtt mondott ellent egymásnak a szobor témájában. A Jurnalul National a két fél közötti "ütésváltásról" írt. A Bursa című pénzügyi napilap írta: a magyarok (kedvezmény)törvényét mindenütt a románok szándéka szerint fogják alkalmazni. A román lapok idézték Adrian Paunescunak, az SZDP szenátorának parlamenti felszólalását. Nicolae Ceausescu egykori diktátor udvari költője ismételten kifejtette az aradi emlékművel kapcsolatban korábban is hangoztatott álláspontját, amely szerint Romániának nincs szüksége "tizenhárom gyilkos" emlékét megörökítő szoborra. /"Egy szobor állt Medgyessy és Nastase közé". = Szabadság (Kolozsvár), szept. 25./


lapozás: 1-3




(c) Erdélyi Magyar Adatbank 1999-2019
Impresszum | Médiaajánlat | Adatvédelmi záradék

 

 
kapcsolódó
» az adatbázisról
» írok a szerzőnek  
további kronológiák

» A romániai magyar kisebbség történeti kronológiája 1944-1989
» Az RMDSZ tizenöt éve a sajtó tükrében
» Dél-erdélyi magyarság 1940-1944
» Horvátország 1991-1999
» Jugoszlávia 1989-1999
» Köztes-Európa kronológia 1756-1997
» Románia 1989-1996
» Szlovákia 1989-1998
» Ukrajna 1989-1998