udvardy frigyes
A romániai magyar kisebbség történeti kronológiája 1990-2009
 

 
 
 
  kronológiák    » kisebbségtörténeti kronológia
1990 1991 1992 1993 1994 1995 1996 1997 1998 1999 2000 2001 2002 2003 2004 2005 2006 2007 2008 2009  
intézménymutató

a b c d e f g h i j k l m n o p r s t u v w x y z

 
névmutató

a b c d e f g h i j k l m n o p q r s t u v w x y z

 
helymutató

a b c d e f g h i j k l m n o p q r s t u v w y z

 
 
 
   keresés
szűkítés        -        
      találatszám: 6 találat lapozás: 1-6
 



| észrevételeim vannak


| kinyomtatom

| könyvjelzõzöm


 

Intézménymutató: TVS Holding (Nagyvarad)

2004. augusztus 20.

A gyergyószentmiklósi Objektív Televízió adását, az audiovizuális törvény előírásait megszegve, a TVS Holding olyan magas frekvenciájú sávra helyezte, hogy a város tévénézőinek csak 20%-a foghatja készülékén. A képviselőház visszaéléseket kivizsgáló bizottsága meghallgatásra hívta Bukarestbe Csata Orsolyát, az Objektív Televízió igazgatónőjét. A meghallgatáson jelen volt Gáspárik Attila az Audiovizuális Tanács részéről. Ezen a meghallgatáson Zamfirescu ígéretet tett, hogy amennyiben az Objektív televízió 2500 aláírást mellékel a kéréshez, visszahelyezik a tévéadót egy mindenki által fogható sávra. Az Objektív televízió 4000 lakossági aláírást gyűjtött össze, de az illetékesek nem voltak hajlandóak átvenni az aláírásokat, hiába vitték Bukarestbe, Zamfirescu igazgatóhoz. Iktatni sem voltak hajlandók. Gyergyószentmiklósnak összesen 20 ezer lakója van, ami mintegy 5000 családból áll össze, tehát a 4000 aláírás a lakosság döntő többségét jelenti. A 90%-ban magyarlakta város lakossága fenti sérelmének orvoslása érdekében miért nem tesz az RMDSZ semmit (kivéve dr. Garda Dezső parlamenti képviselőt, aki a lakosság kérelme mellé állt)? Vajon miért van a tanácsban Gáspárik Attila, miért nem tett semmit az Objektív Televíziót és Gyergyószentmiklós lakosságát ért diszkrimináció ellen? /Gál Éva Emese: Lesöpörhető-e az asztalról négyezer lakossági aláírás? = Romániai Magyar Szó (Bukarest), aug. 20./ Ugyanebben a számban Gáspárik Attila válaszolt. Elutasított minden kritikát, mondván, nem az Audiovizuális Tanács feladata a műsorrács meghatározása. Bármilyen beleszólás a kábelprogramok összetételébe a Tanács részéről cenzúrának minősül. /Gáspárik Attila az Országos Audiovizuális Tanács alelnöke: Tisztelt Romániai Magyar Szó! = Romániai Magyar Szó (Bukarest), aug. 20.

2005. január 10.

Gyergyószentmiklóson filmezett a bukaresti televízió magyar adása, föltérképezve az Objektív Televízió diszkriminált helyzetét. A 2004 februárjában beinduló gyergyószentmiklósi Objektív Televíziót a TVS Holding kábeltévé-társaság olyan sugárzási frekvencia-sávra helyezte, amely adásait a kábeltévé előfizetőinek csak mintegy 20%-a tudja fogni készülékével. Az antidemokratikus intézkedést, amely több törvénycikkelybe ütközik, azóta sem sikerült megszüntetni. 4000 lakossági aláírás is összegyűlt a diszkrimináció megszüntetése érdekében. A képviselőház korrupció-ellenes bizottsága is foglalkozott az esettel, de eddig minden hiábavalónak bizonyult. /Tv-riport az Objektív Televízió helyzetéről. = Romániai Magyar Szó (Bukarest), jan. 10./

2008. november 26.

Egy bukaresti cég vette meg a nagyváradi TVS helyi televízió stúdióját Teszári Zoltántól, az RDS tulajdonosától. „Januártól már semmi nem biztos. Új vezetőséggel, új tervekkel kezdünk, igaz új műsorszerkezetet egyelőre nem mutattak be nekünk” – nyilatkozta Szomoru Edina, a TVS magyar nyelvű műsorainak szerkesztője, akinek informálisan annyit jelentettek be: az új program nem megy majd a magyar nyelvű műsorok adásidejének a rovására. A stúdiónak az utóbbi időben már nem volt különálló magyar szerkesztősége, személyzete, az anyagokon a román kollégákkal együtt dolgozva naponta jelentkeztek magyar nyelvű híradóval, illetve hetente három alkalommal magyar adásokkal. /Totka László: Bizonytalan a TVS jövője. = Új Magyar Szó (Bukarest), nov. 26./

2008. december 9.

Szomoru Edina, a nagyváradi TVS magyar nyelvű műsorainak szerkesztője, illetve Gigi Becali milliárdos sajtószóvivője egyaránt cáfolta azt a hírt, miszerint a televíziót Teszári Zoltán a Steaua labdarúgóklub tulajdonosának, Becalinak adta volna el. Az egész televíziót átszervezik, de a magyar adások, illetve a naponta jelentkező magyar nyelvű híradók megmaradnak. /F. H. : Rejtélyes TVS-tulajdonos. = Új Magyar Szó (Bukarest), dec. 9./

2009. február 2.

Hat alkalmazottját bocsátotta el a nagyváradi TVS kábeltelevízió. Az elbocsátottak között van Cseresznyés Zoltán műszaki igazgató és Fejér Iván marketingigazgató. A napi híradók mellett a TVS heti három alkalommal sugároz félórás magyar nyelvű műsort, az elbocsátások következtében egyetlen magyar szerkesztő, Szomoru Edina maradt a televíziónál. /Pengő Zoltán: Elbocsátások a nagyváradi TVS-nél. = Krónika (Kolozsvár), febr. 2./

2009. február 4.

Magyar műsorok esnek ki a nagyváradi TVS kábeltelevízió műsorrácsából, miután az adó vezetősége hat, többségében magyar alkalmazottja elbocsátásáról döntött. Szomoru Edina marad az egyetlen magyar szerkesztő. Korábban a helyi kábeltelevízió két külön szerkesztőséggel dolgozott, az egyik a román, a másik a magyar nyelvű műsorokat készítette. A stúdiónak azonban az utóbbi időben már különálló magyar szerkesztősége sem volt. /Fleischer Hilda: Leépít és átalakul a TVS. = Új Magyar Szó (Bukarest), febr. 4./


lapozás: 1-6




(c) Erdélyi Magyar Adatbank 1999-2017
Impresszum | Médiaajánlat | Adatvédelmi záradék

 

 
kapcsolódó
» az adatbázisról
» írok a szerzőnek  
további kronológiák

» A romániai magyar kisebbség történeti kronológiája 1944-1989
» Az RMDSZ tizenöt éve a sajtó tükrében
» Dél-erdélyi magyarság 1940-1944
» Horvátország 1991-1999
» Jugoszlávia 1989-1999
» Köztes-Európa kronológia 1756-1997
» Románia 1989-1996
» Szlovákia 1989-1998
» Ukrajna 1989-1998